Studio Mira brengt je merkemotie tot leven.

Mamzel - Kim Hardy

Mamzel gaat voor blije gezichten en blinkende ogen. De bekende ‘verkoper van geluk’ biedt mooie producten met een goed verhaal, zowel in de webshop als via Mamzellen in de huiskamer. “Mamzel verkoopt allerlei producten die met hart en ziel gemaakt zijn én waar de koper blij van wordt,” vertelt zaakvoerder Kim Hardy. “Het verhaal rond die producten is heel belangrijk voor ons. Als ik de creativiteit en het vakmanschap van ontwerpers en makers zie, dan wil ik die verhalen enthousiast verspreiden en verder vertellen en zo ook onze klanten echt blij maken.” Een van de bezielde producten die je vindt bij Mamzel is het doosje met wenskaarten van Studio Mira. “Toen Griet haar wenskaarten kwam voorstellen wist ik meteen: dit past perfect in ons concept.”

Met Mamzel vond Griet het allereerste verkooppunt voor de Studio Mira wenskaarten. “Het wenskaartendoosje van Studio Mira was een instant verkoopsucces,” zegt Kim. “De kaarten zijn subtiel, lief en gewoon heel erg mooi. Ik word er helemaal blij van en onze klanten dus duidelijk ook.” Dat Studio Mira en Mamzel een match zijn, blijkt ook uit de ontwerpen die Griet maakt voor Mamzel. “Studio Mira ontwierp al een verjaardagskalender en speciale wenskaarten op maat voor Mamzel. En er zitten nog enkele nieuwe producten in de pijplijn,” vertelt Kim.

“Griet is niet alleen een bijzonder fijne vrouw met wie het van bij de start klikte, haar werkwijze sluit ook heel goed aan bij Mamzel. Wij willen het allebei niet te groot of te complex maken en vooral lokaal creatief talent de plek geven die ze verdienen. En daar hoort Griet absoluut bij!”
www.mamzel.eu

Wil jij ook weten wat Studio Mira voor jou kan betekenen?
Neem contact met ons op.
life_is_lovely
Kim Hardymarble01

Stories by Mabel - Lieke Biezemans

Met Stories By Mabel richt creatief hart Lieke Biesemans zich op het vertellen van gewone én bijzondere verhalen. “Als schrijvers en vertellers, en in de tweede plaats als stylisten en organisatoren, bouwen wij hoogstpersoonlijke, creatieve ceremonies uit rond belangrijke levensmomenten zoals huwelijken of momenten van verwelkoming of afscheid,” vertelt Lieke. “Om een uniek verhaal te kunnen brengen, gaan wij onze klanten doorgedreven interviewen en gaan we aan de slag met hun familie en vrienden. Zo ontwikkelen en brengen we – als ceremoniesprekers – een concept en een verhaal dat echt op het lijf van de klant geschreven is.” Lieke werkte – zowel professioneel als persoonlijk – al nauw samen met Studio Mira. “Griet kan enorm goed luisteren en observeren. Ze laat ons alle ruimte van de wereld, trekt zich dan in stilte terug, doet haar ding en komt vervolgens met iets dat volledig bij ons past.”

“Studio Mira gaf al vorm aan de papierwaren, uitnodigingen, menu’s, welkomstborden, ceremonieboekjes …, voor enkele van onze klanten,” vertelt Lieke. “Griets minimalistische stijl versterkt de woorden. Door volledig uit te puren zegt ze net méér. Toen we bij de geboorte van ons derde kindje Sophia een boekje wilden maken met de verhalen van ons gezin, was dat exact de stijl waarnaar ik op zoek was. Griet heeft dat geboorteboekje – dat ook verzonden werd als geboortekaartje – en alle andere grafische elementen van het concept dan ook vormgegeven.”

“Binnen die minimalistische, organische stijl kan Griet echt toveren, zowel op het vlak van typografie als op het vlak van illustraties; een zeldzame combinatie,” vervolgt Lieke. “Griet is een heel kunstzinnig iemand die geniet van al het schoons in het leven en dat ook altijd weet te vinden. Dat vertaalt ze vlekkeloos naar hoe ze in het leven staat. Griet laat je altijd zijn wie je bent. Ze geeft je ruimte, kijkt, observeert en luistert én levert iets af dat op je lijf geschreven is. Maar meer nog: ze doet dat ook supersonisch snel. I push the limits keer op keer, maar Griet is altijd flexibel en gaat nooit dwars liggen. Bovendien is ze altijd goedgezind. Van Griet word ik altijd blij (lacht).”
www.storiesbymabel.be

Wil jij ook weten wat Studio Mira voor jou kan betekenen?
Neem contact met ons op.
blaadje
Lieke Biezemansmarble01

Goesting in Gezondheid - Lyn's granola
Lynn De Merlier

Als osteopate en voedingsexpert begeleidt Lynn De Merlier in haar praktijk ‘Goesting in Gezondheid’ al jarenlang mensen op weg naar een gezondere levensstijl. Daarnaast pakt Lynn ook uit met ‘Lynn’s granola’, een heerlijk assortiment gezonde granola, dat ze onlangs uitbreidde met een nieuwe verrassende smaak én opfriste met een vernieuwde huisstijl. “Studio Mira ontwikkelde de huisstijl voor zowel mijn praktijk als mijn granola,” vertelt Lynn. “Toen ik met mijn vernieuwde granola naar buiten wilde komen, heb ik geen moment getwijfeld om opnieuw met Studio Mira in zee te gaan.”
Lynn en Griet werken al enkele jaren samen. “Toen ik een rebranding-traject aanging voor mijn merk, werd ik geïntroduceerd bij enkele zeer waardevolle contacten, waaronder Studio Mira. Het contact met Griet voelde meteen heel goed. Om écht met iemand te kunnen samenwerken is die menselijke factor voor mij heel belangrijk. Griet is – net als ik – heel gepassioneerd met haar werk bezig. Ze is flexibel en toegankelijk, ze werkt snel en volgt alles stipt op.”

Griet ontwikkelde Lynns logo’s, afsprakenkaartjes, folders … Ze ontwierp zelfs wenskaarten op maat én ze zorgde dat Lynns websites helemaal in stijl vormgegeven werden. Beide huisstijlen ogen sprankelend en fris, maar tegelijk rustgevend. “Griet kan zich volledig inleven in mijn merk,” verklaart Lynn. “Ze kent het door en door. Met haar creatieve geest kan ze mijn wensen perfect vertalen. Daar heeft ze heel weinig woorden voor nodig. Ik heb het gevoel dat Griet en ik gelijkgestemde zielen zijn. We zitten echt op dezelfde lijn.”
www.goestingingezondheid.be
www.lynnsgranola.com

Wil jij ook weten wat Studio Mira voor jou kan betekenen?
Neem contact met ons op.
Goesting in gezondheid
Lynn De Merliermarble01

Verhalen Vertalen - Hilde Neven

‘Verhalen vertalen’, dat is wat Hilde Neven, zaakvoerder van vertaal- en tekstbureau Verhalen Vertalen, doet. Samen met haar team van vertalers en copywriters zoekt Hilde met Verhalen Vertalen naar de passende woorden voor de verhalen van haar klanten. Het juiste verhaal, in de juiste taal. Toen Hilde enkele jaren geleden een naamswijziging voorbereidde, wist ze dat ze bij Studio Mira moest zijn voor de bijbehorende huisstijl. “Ik had maar met één ding moeite,” vertelt Hilde. “Welk voorontwerp moest ik kiezen? Griet kwam met meerdere sterke voorstellen.”

Griet en Hilde ontmoetten elkaar op de eerste editie van ‘Word OpmerKelijk Geïnspireerd’, een netwerkevenement voor vrouwelijke ondernemers. “Griets visitekaartje – eenvoudig en sober, maar toch warm en origineel – bleef hangen. Net zoals haar visie op haar vak. Toen ik op zoek ging naar een huisstijl op maat van mijn nieuwe bedrijfsnaam, was de keuze dan ook snel gemaakt.” Hilde bezorgde Griet een hele hoop inspiratiemateriaal. “Om aan te geven welke richting ik uitwilde, toonde ik haar platenhoezen, mijn favoriete kledingmerken, zelfs een foto van – idool van ons beiden – Nick Cave. Griet kon zich helemaal vinden in mijn verhaal.”

Studio Mira ontwierp niet enkel het nieuwe logo voor Verhalen Vertalen, waarvan je de tekstballonnen ook als aanhalingstekens kan interpreteren. “Toen bleek dat Griet, naast een eigen wenskaartencollectie, ook wenskaarten op maat maakt, heb ik haar gevraagd om er een voor Verhalen Vertalen te ontwerpen. Die verstuur ik om klanten geluk te wensen met een nieuwe stap, om hen te bedanken voor een fijne samenwerking of voor een leuke opdracht ...” Op vraag van Hilde ontwikkelde Studio Mira onlangs ook een originele bladwijzer. “Ik was al even op zoek naar een alternatief voor de traditionele flyer. Mijn knutselende dochter bracht me op het idee van de bladwijzer en Griet ging meteen aan de slag. De bladwijzer vermeldt niet alleen onze diensten, maar is ook een mooi kleinood om achter te laten bij klanten.”
www.verhalenvertalen.be

Wil jij ook weten wat Studio Mira voor jou kan betekenen?
Neem contact met ons op.
verhalen_vertalen
marble03Hilde Nevenmarble01

OpmerKelijk - Katlijn Voordeckers

Met OpmerKelijk adviseert en begeleidt zaakvoerder Katlijn Voordeckers groeiende onderneemsters en hun (business) partner in de strategische uitbouw van hun bedrijf. OpmerKelijk ontwikkelt creatieve concepten waarmee ondernemers hun merk en hun merkidentiteit kunnen versterken zodat ze zich beter kunnen onderscheiden. OpmerKelijk hecht veel belang aan ‘merkbeleving’. Zo organiseert Katlijn elk jaar ‘Word OpmerKelijk Geïnspireerd’, een groots evenement voor vrouwelijke ondernemers, én brengt ze geregeld een OpmerKelijk magazine op maat van vrouwelijke ondernemers uit. Voor de grafische vormgeving rond de merkbeleving doet Katlijn met plezier een beroep op Studio Mira. Die samenwerking vond zijn oorsprong al een hele tijd geleden. “Griet was een van mijn eerste klanten,” vertelt Katlijn. “Ik herinner me dat ik meteen erg geboeid was door haar verhaal. Na een blij weerzien enkele jaren terug vroeg zij mij voor een rebranding en na dat traject besloot ik haar voor mijn eigen visuele communicatie in te schakelen. Griet heeft gewoon heel veel talent.”

“Studio Mira gaat altijd tot het uiterste voor ons,” vervolgt Katlijn. “Ze voelt heel goed aan wat ik wil en ze kan dat vertalen naar een typische, speelse, vrolijke maar eenvoudige stijl. Voor de merkbeleving van OpmerKelijk is zij de ideale vormgever. Echt een Magic Match!” De grafische elementen van de huisstijl van OpmerKelijk worden verzorgd door een andere vormgever, maar dat is voor Griet geen enkel probleem. “Griet werkt heel respectvol samen met andere grafici. Ze kent haar eigen kwaliteiten én ze ziet die van anderen. Als collega’s versterken ze elkaar. Dat is mooi om te zien en het zegt heel veel over hoe Griet te werk gaat.”
“Griet heeft ongelofelijk veel geduld en dat respecteer ik heel erg,” zegt Katlijn. “De lat ligt hoog bij OpmerKelijk en dat is niet altijd gemakkelijk werken. Wij schakelen snel, het moet vooruit gaan, maar daar kan Griet perfect mee omgaan. Meer nog: ze haalt er energie uit en ze bedankt me vaak voor mijn feedback. Met Studio Mira kun je écht aan de slag.”
www.opmerkelijk.be

Wil jij ook weten wat Studio Mira voor jou kan betekenen?
Neem contact met ons op.
Opmerkelijk
Katlijn Voordeckersmarble04

Huis Vivento

Cindy Bastiaens, ‘vrouw des huizes’ van Huis ViventO, voelde meteen een klik toen ze de samenwerking met Studio Mira aanging voor de ontwikkeling van haar huisstijl. “Van bij het begin had ik het gevoel dat Griet wist waar ik naartoe wilde. Dat gaf me echt vertrouwen.”
Bij Huis ViventO coacht Cindy kinderen, volwassenen en begeleiders van kinderen om zichzelf beter te begrijpen én beter begrepen te worden. “Van opleiding ben ik leerkracht Lichamelijke Opvoeding, maar ik heb dat altijd breder gezien,” vertelt Cindy. “Bij Huis ViventO begeleid ik mensen in hun totaliteit. Ik ga op zoek naar de oorzaken van hun lichamelijke en mentale klachten. Door te praten, met oefeningen en workshops en door energetische coaching – met de beide voeten op de grond – breng ik kinderen en volwassenen weer dichter bij hun eigen ik.”

“Toen ik op zoek ging naar iemand die wat ik doe, kon vertalen naar een visueel concept, kwam ik terecht bij Studio Mira. Ik wist al heel snel dat Griet mijn grote droom begreep. Het voelde meteen goed en dat is niet evident, maar wel heel belangrijk. Nog voor mijn rebranding echt op punt stond, kon Griet mij al een veilig gevoel van vertrouwen geven.” Studio Mira ontwikkelde voor Huis ViventO een strakke, maar warme huisstijl, met een link naar de natuur en met een rustige, huiselijke sfeer die niet zweverig aanvoelt. “Dat is precies de sfeer die ik wil uitdragen met Huis ViventO,” zegt Cindy. “Het logo is toegankelijk voor een diversiteit aan doelgroepen en het representeert echt waar ons huis voor staat.”
www.facebook.com/huisvivento

Wil jij ook weten wat Studio Mira voor jou kan betekenen?
Neem contact met ons op.
Vivento
marble03Cindy Bastiaensmarble05

Plug de dag - Anne Valveckens

De warme stijl van Studio Mira.
Lang zoeken naar een grafisch ontwerpbureau voor haar nieuwe zaak Plug de Dag? Dat was niet nodig voor Ann Valvekens: “Ik wist meteen dat de positieve, warme stijl van Studio Mira perfect zou aansluiten bij wat ik met Plug de Dag wil overbrengen.”

Ann Valvekens richtte Plug de Dag op als positief antwoord op de groeiende burn-out-statistieken. “De cijfers worden alsmaar hoger, de berichtgeving negatiever. Maar wat doen we eigenlijk om te vermijden dat we in die statistieken belanden? Met Plug de Dag wil ik mensen een positief herlaadpunt bieden waar ze even tot rust kunnen komen. Met korte opleidingen, inspiratiesessies en een webshop wil ik mensen motiveren en inspireren om positiever en bewuster in het leven te staan. Ik reik hen concrete tools aan waarmee ze onmiddellijk aan de slag kunnen in hun dagelijks leven.” Een visie die Ann uiteraard ook wil uitdragen met een passende huisstijl. En daarvoor deed ze een beroep op Studio Mira. Het eindresultaat oogt warm, eenvoudig en origineel. “De uitkomst van een bijzonder aangename samenwerking. Griet was meteen mee met mijn verhaal. Ze voelde meteen aan welke richting ik uit wilde en koppelde dit aan haar eigen creatieve inbreng om mijn huisstijl, naamkaartjes, stickertjes en postkaarten te ontwerpen. Griet is enorm betrokken bij haar projecten en laat geen detail aan het toeval over. Ik kijk er al naar uit om binnenkort opnieuw met haar aan de slag te gaan om ook mijn opleidingen visueel af te stemmen op hun inhoud.”
www.plugdedag.be

Wil jij ook weten wat Studio Mira voor jou kan betekenen?
Neem contact met ons op.
Pluk de dag
Anne Valveckensmarble01

Hilde Jonckers

Hilde Jonckers wist dat het goed zat toen ze Studio Mira’s ontwerp van haar nieuwe logo onder ogen kreeg. “Het voelde nieuw en origineel, een beetje zoals wanneer je een goed lief tegenkomt. Dat gevoel van ‘dit is het!’.”
Sinds 2011 gaat leiderschapscoach en imagoadviseur Hilde Jonckers samen met haar coachee op zoek naar zichzelf, naar de ‘sparkle’, de zielenmissie, de kern van de identiteit. Dat diepste binnenste vertaalt Hilde in stylingadvies op maat. “Ik vind het belangrijk dat we gezien worden voor wie we écht zijn,” vertelt ze. “Samen gaan we op zoek naar hoe we de kern van jezelf zichtbaar kunnen maken voor de medemens. De non-verbale communicatie van de kleding is wel degelijk heel belangrijk in hoe mensen – binnen en buiten het bedrijfsleven – zich presenteren.”
Voor de huisstijl bij Hildes nieuwe merk, onder haar eigen naam, ging Studio Mira aan het ontwerpen. “Op het vrouwenfestival zag ik het logo van She & Company, van Griets hand. Dat sprak me zodanig aan dat ik wist dat ik met Studio Mira wilde werken. Griet ging samen met mij het ontwerpproces aan. We schaafden en kneedden tot het helemaal goed voelde. In heel het ontwerpproces was Griet een steun voor mij, een luisterend oor.”
Het resulteerde in een sober, maar sprankelend, zacht en tegelijk sterk logo, op maat van Hilde Jonckers’ missie. “Griet slaagde erin om een huisstijl te ontwikkelen die toont wie ik ben en hoe ik mensen begeleid. Eigenlijk hebben Griet en ik dezelfde missie, maar dan elk vanuit onze eigen specialisatie. Zo vormen Griet en ik een perfecte match!”
www.hildejonckers.com

Wil jij ook weten wat Studio Mira voor jou kan betekenen?
Neem contact met ons op.
Hilde Jonkers
marble03Hilde Jonckersmarble05